Selvom markedet for e-handel kun bliver større og større i disse dage og år, er der stadig en hård konkurrence blandt virksomhederne om at tiltrække nye kunder til butikken og beholde de nuværende i folden. Teknologien er hele tiden med til at gøre det nemmere og mere bekvemt for de handlende at foretage deres indkøb uden de store besværligheder, og det er et vigtigt våben i kampen om forbrugerne.
Folk er blevet forvænt med de teknologiske løsninger og muligheder, og kræver derfor hele tiden endnu flere innovative og smarte løsninger fra virksomhederne og deres udbud. Teknologien og e-handelsbranchen er i en rivende udvikling, og der er mange nye trends i branchen, der med tiden vil gøre livet endnu lettere for de mange handlende.
Underholdning i førertrøjen
Spilbranchen er et oplagt sted at kigge hen, når man skal se de nyeste trends udfolde sig. En bookmaker og online casino som Mr Green er ikke en typisk e-handelsplatform med fysiske varer på hylderne, men tilbyder derimod servicetjenester i form af oplevelser og spænding i lange baner med deres banebrydende casinospil og innovative tankegang, der har skaffet dem flere priser for deres medvirken til udviklingen af spilbranchen igennem årene.
Mr Green har stor fokus på at gøre det så let som muligt for brugerne at benytte sig af deres tilbud. Uanset om man er ny eller eksisterende bruger hos spilfirmaet, er man aldrig mange tryk væk fra det store udvalg af spilmuligheder. De har altså stor fokus på, at der ikke er langt fra tanke til handling, når lysten til et spil på rouletten eller en kupon på Superligaen i fodbold melder sig.
Snak til din computer
De mange og store fremskridt som teknologien har haft over de seneste år, har i stor stil været med til at gøre handler af forbrugsgoder og tjenester på nettet mere sikkert for forbrugerne ved hjælp af bl.a. sikre betalingsløsninger. Som det ofte er med nye ting og udviklinger, er der i starten en vis skepsis overfor de nye og ukendte teknologier, men så snart de viser deres værd, tager vi dem straks til os.
En ny og klar trend i e-handlen er Voice Search Optimization. Mange kender f.eks. Apples Siri, der via ens stemme kan udføre diverse funktioner på ens mobil eller tablet. Denne funktion er nu også tilgængelig hos flere internetbutikker, hvor man bare fortæller til hjemmesiden, hvad man er på jagt efter, og så finder den automatisk frem til det ønskede.
Denne funktion skaber naturligvis en vis skepsis blandt mange, da teknologien er stadig er meget ny, men som teknologien med tiden bliver bedre, kan vi i fremtiden se frem til, at denne funktion er en integreret del af e-handlen og har sikkerhed som førsteprioritet.
Altid til stede
For både internetbutikker og online casinoer og bookmakere handler det om at bringe produkterne så tæt på forbrugerne som muligt, og vi kan være helt sikre på, at de lægger mange resurser i hele tiden at gøre oplevelserne for forbrugerne endnu bedre og mere medrivende.
På samme måde gør de utrolig meget for at være så tæt på forbrugerne som overhovedet muligt og altid være til at komme i kontakt med, hvis der skulle opstå spørgsmål om produkterne. Især hos mindre butikker, hvor handlen ofte er begrænset til bestemte tidsrum, ser vi de såkaldte chatbots, der automatisk kan hjælpe med diverse forespørgsler.
Hos et stort online casino som Mr Green, hvor der er gang i rouletten og de mange andre casinospil på alle tider af døgnet, vil man derimod straks være i kontakt med en levende medarbejder på chatten, hvis der skulle være brug for det.