Den digitale udvikling har de seneste år bevæget sig med hastige skridt. Det har man særligt kunne mærke på tendenserne indenfor digital marketing som efterhånden har overhalet den mere traditionelle markedsføring.
Hvis man ikke tidligere har beskæftiget sig med digital marketing, kan det hurtigt virke uoverskueligt. Der er nemlig rigtig mange muligheder, og det hele går rigtig stærkt i industrien. Men fat mod – vi guider dig gennem junglen!
Forudsætninger for din digitale marketing
Når det handler om din karriere og derved din fremtid, er det vigtigt, at du ikke bare kaster dig hovedkulds ud i det. I stedet bør du overveje det grundigt og gå langsomt til værks.
Når du skal overveje, om det er noget for dig, er det vigtigt, at du vurderer, hvad der mere præcist er incitamentet for din beslutning. Det gode vil være, hvis du kan finde en gylden middelvej mellem at vurdere på baggrund af dit rationale og dine følelser. Det skal helst både være noget, du har lyst til og interesserer dig for, men det skal også være noget, du kan blive god til, og hvor der rent faktisk er en fremtid.
Når du beskæftiger dig med digital marketing, er det selvfølgelig vigtigt, at du har en sikker og god internetforbindelse. Hertil er det en rigtig god ide at benytte dig af en såkaldt vpnforbindelse. Der er stor forskel på kvaliteten af disse forbindelser. Du kan blandt andet blive præsenteret for en god en af slagsen ved at søge på https://vpnguiden.dk/expressvpn.
Content marketing
Et godt sted at starte indenfor digital markedsføring er ved content marketing. Ordet beskriver egentlig meget godt, hvad det kort fortalt går ud på. Du skal simpelthen lave content for din egen eller en af dine kunders hjemmesider.
Ofte inddeler man content marketing ind i to kategorier – on-page og off-page marketing. On-page er det content, der ligger på din hjemmeside, mens off-page er det content, du lægger på andre sider, men som linker til din hjemmeside.
Der er rigtig meget værdi i content marketing. Rigtig mange har svært ved selv at generere god content løbende, og du kan virkelig differentiere dig fra dine konkurrenter ved at excellere indenfor dette felt.
Netop det med at lave løbende content marketing er en af hemmelighederne. På den måde skaber du nemlig ny trafik og mere opmærksom på en given hjemmeside. Det kræver dog meget arbejde hele tiden at opdatere dit content, og du er derfor nødt til hele tiden at holde dig opdateret om tidens tendenser og konkurrenters content.
For at kunne dette kræver det, at du har en smartphone, som du kan gå online på. Hvis din smartphone ikke fungerer og for eksempel ikke vil tænde, kan du skrive i Google ”min iPhone vil ikke tænde” for derefter at blive præsenteret for nogle løsningsforslag. Igen, et rigtig godt eksempel på content marketing.
Mange troede, at Facebook var på vej tilbage. Sådan er det dog langtfra gået – tværtimod. Facebook har aldrig været mere populært indenfor digital marketing, end det er i dag.
En af de mange fordele ved Facebook er, at det er en universel platform – du kan simpelthen bruge det til alle virksomheder. Ved at benytte dig af segmenteringsværktøjet kan du målrette dine annoncer med præcis de personer, du gerne vil ramme. Fordi Facebook har så mange brugere, er dette ekstremt effektivt.
Derudover kan du benytte dig af retargeting. Kort fortalt går retargeting ud på, at du kun rammer de personer, der tidligere har vist interesse for dine produkter eller servicer. Det er ekstremt smart, da din ROAS så bliver meget bedre, end hvis du kun benyttede dig af push annoncer.